U10 speelt toernootje bij High Five in Tilburg

3 weken geleden werden we benaderd om met de U10 nog een toernooitje te komen spelen in Tilburg. Op zondag 8 juni was het zo ver. Om half 12 waren er 14 kinderen klaar om lekker een middagje te ballen. Om 12 uur moesten wij ons melden in de Stadssporthal in Tilburg. We hadden 2 teams in geschreven.

Een team zonder competitie-ervaring:

Ymke, Tjeu, Jort, Nadine, Menno, Mirthe, Renske en Anouk

En een team met competitie-ervaring:

Cas, Mijke, Matthijs, Amber, Joel en Kevin.

Helaas bleek als snel dat andere clubs die meededen, zoals Barons, High Five, Black Eagels, Attacus, WSC dit door elkaar hadden gehusseld. Hierdoor verloor ons jongste team al veel wedstrijdjes. En omdat er niet gefloten werd door ervaren scheids maar jonge kinderen van een jaar of 14, 15 was het spel ook niet eerlijk voor ze. Al snel zette Nicolette Dave in bij haar jonge team om zo toch nog een beetje succeservaringen op te doen. Dit mocht ook niet helemaal baten en hebben we de teams een klein beetje gehusseld, waardoor ymke en Menno meededen bij de oudere en Cas , Kevin en Mijke allemaal nog een keer meededen bij de jeugd.

Het was een pittig toernooitje omdat we 3 rondes hadden waarin we telkens 2 wedstrijden van 15 minuten achter elkaar speelde. En dan zat er daarna nog een finale ronde aan vast. Leuk om te zien was dat de oudere U10 heel hard stonden te werken en meerdere keren de winst binnen sleepte. Ze hadden de smaak te pakken en ook Kevin die helemaal nieuw is en geluk had dat hij dit toernooitje mee kon doen deed erg goed mee! Er werden mooie aanvallen gespeeld en goede steals gepakt. In de verdediging stonden ze hard te werken. Dit team moest dan ook de halve finale en finale spelen en eindigde op de 2e plek. In de laatste wedstrijd was de energie een beetje op, het was een erg zware dag en met weinig wissels hebben ze het echt heel leuk en goed gedaan! Moe en voldaan vertrokken we allemaal met een snoepzakje om 17.00 ongeveer weer richting Oirschot.

Was wel erg lekker nog zo’n basketbalzondagmiddag nu de competitie al even afgelopen is!