Peanuts toernooi in Vlijmen groot succes U10 Oirschot

Zaterdag 9 mei gingen we met 11 spelertjes, 5 coaches/ begeleiders en veel ouders naar het peanuts toernooi van Zuid Nederland In Vlijmen. Nicolette had de spelers verdeeld over drie groepen. Groep 1 werd begeleid door Martine en mezelf. Groep 2 door Ilse en Nicolette en groep 3 door Lizette ( moeder van Giel ). We hadden nooit verwacht wat voor een geweldig resultaat we zouden behalen. Groep 1 bestond uit Bas van Riel, Ymke Nijhuis, Cas van Mierden en Anouk Kolsters. Zij werden winnaar in poule 1 en tevens eerste op de stormbaan. Zij verbroken het oude record van Zuid Nederland door 2 keer meer de stormbaan te doen. Groep 2 bestond uit drie spelers, die nog geen competitieervaring hebben namelijk Wies van Hout en de zussen Indy en Romy. Zij behaalden een uitstekende tweede plaats in hun poule. Het leek wel of ze al jaren basketballen. Groep 3 bestond uit Mirthe van Loon, Tijn van Asseldonk, Vera van Rijt en Giel van de Sande zij werden ook eerste in hun poule. Bij de prijsuitreiking werd nog expliciet vermeld door de NBB dat onze club zo goed aan de weg timmert met de jeugd. Een groot, maar zeker verdiend compliment. We kunnen dus spreken van een zeer succesvol toernooi, maar ook van een gezellig toernooi. Nieuwe spelertjes die aan het genieten waren, ouders die sportief aan het aanmoedigen waren en tussen de wedstrijden door aan het kletsen waren in de kantine. In een woord...top!. Je kunt wel merken dat basketballen erg leeft in onze club want net voor de prijsuitreiking kwamen een erg bruine Tanja van de Wiel en een erg rode Hans van de Wiel de zaal binnen. Ze kwamen net terug uit Sicilië maar zij konden het niet laten om toch nog even langs te komen. Een hele mooie zaterdag vloog om, gestart om half acht ' s ochtends vanaf Sint Joris gingen de kids met de ouders om half twee naar huis. Lizette, Martine, Nicolette en Ilse bedankt voor het coachen en begeleiden van onze sterrenensemble.

Erik Nijhuis