BC Oirschot neemt deel aan Clinic SPM Shooters

Enkele jongens van onze u18, en een paar kinderen van onze u10, Mirthe van de Loo, Thijmen van Zwijndrecht en Vera van Rijt, zijn 28 oktober naar de clinic van de SPM Shoeters geweest. Daar hebben zij genoten van een superleuke en leerzame dag. Om 10:00 uur begon voor 150 enthousiaste deelnemers de dag met een pittige warming up. Daarna werd men in groepjes opgedeeld en kreeg iedere groep apart training van leerlingen en trainers van de baketbal academy den Bosch.

Na diverse trainingselementen succesvol afgesloten te hebben werd het tijd om de inwendige mens te voorzien van een heerlijke en uiteraard gezonde sportlunch. Nadat iedereen weer op krachten gekomen was werd het tijd voor het hoogtepunt van de dag "de clinic gegeven door de spelers van de shoeters zelf". Hier was het allemaal om te doen geweest. Tips en trucs van de grote jongens wie wil dat nu niet. Met veel passie en enthousiasme werd uitleg gegeven en technieken bijgeslepen. En nu maar hopen dat er iets is blijven hangen van alles wat ze geleerd hebben. Maar nog belangrijker is dat de deelnemers een onvergetelijke dag gehad hebben die zeker aan te raden is voor alle jeugdleden van onze club. Hiervoor hartelijk dank aan de Shoeters zonder hen was dit uiteraard niet mogelijk geweest.

P.s. Bram ....... heeft de shootout gewonnen en Justin Smeets mocht uitkomen voor het allstars team. Super goed gedaan jongens. Trots.

Conny