Oirschot neemt deel aan Peanutstoernooi in Vlijmen

Peanut toernooi 21 mei 2016 te Vlijmen.

Net zoals voorgaande jaren hebben we ook dit jaar weer mee gedaan aan het peanuttoernooi in Vlijmen. Met maar liefst 4 teams!
2 U8 teams en 2 U10 teams, waarvan één met wedstrijd ervaring.
De jongste spelers waren pas 6 jaar en veel spelers hadden nog nooit een wedstrijd gespeeld.
We moesten vroeg uit de veren, want om 8.10 uur begon de warming- Up, maar natuurlijk was iedereen op tijd bij de parkeerplaats en waren we zonder problemen op tijd .

Voor de teams hadden we natuurlijk veel coaches nodig. Dit was zo geregeld! Mijke en Sophie kregen de leuke taak om zich met de kleinste U8-ers bezig te houden. Bianca hadden we gestrikt om de andere U8-ers te coachen. Iris pakte met haar ervaring de U10-ers zonder wedstrijd ervaring en ikzelf, Lizette, had de makkelijke taak om het team wat ik al het hele seizoen coachte, te coachen.

Verder waren Bert- Jan en Sander bereidt om wat wedstrijden te fluiten, dus het was allemaal super geregeld.

De eerste wedstrijd van de U8 mochten de teams meteen tegen elkaar. De spelertjes kenden elkaar natuurlijk al van de trainingen en waren lekker fanatiek. er werd gescoord en het team met de wat oudere spelers had net gewonnen.

De andere teams speelden niet tegen elkaar, maar in elke wedstrijd die ze tegen de (soms best zware) tegenstanders moesten spelen was iedereen super fanatiek. Er werd verdedigd, gescoord en vooral samengespeeld. Voor spelers (behalve de U10 met wedstrijdervaring) die nog nooit andere tegenstanders hadden gehad dan hun vriendjes van de eigen training ,speelde ze keigoed.

De trainsters waren super trots op alle kinderen. Tijdens het toernooi konden we mooi zien dat de trainingen echt iets opgeleverd hadden. Wat we vooral terug zagen was het enorme plezier wat de kinderen hadden met de wedstrijden, de stormbaan en de race for fun. En niet alleen de kinderen hadden plezier, de ouders waren ook super enthousiast en genoten van het spel! Er werd goed aangemoedigd!

Onze teams zijn, tweede (2x U10), vierde en vijfde geworden. het jongste U8 team heeft ook nog de tweede plek gehaald bij de stormbaan en onze uitblinker Jahnoah werd tweede bij de race for fun. Al met al, Dit smaakt naar meer! we hebben genoten!
Iedereen super bedankt voor het coachen, de hulp met de kinderen, het aanmoedigen en het enthousiasme !