Recordaantal van 138 leden!

Eind seizoen 2015-2016 werd het oude record van 134 leden gehaald. Met de overgang naar seizoen 2016-2017 stopten er echter zo'n 20 leden en even leek het erop dat we een stapje terug moesten zetten.

Intussen is het nieuwe seizoen enkele maanden op gang en hebben we er weer een heel aantal nieuwe leden bij. Dit mede omdat Dorine Roefs het initiatief heeft genomen een dames recreantenteam op te zetten. In korte tijd hebben veel dames zich hiervoor aangemeld. Ook bij de andere teams zijn er over de hele linie nieuwe leden aan komen waaien. Doordat door loop van jaren een aantal kleinere clubs in onze omgeving zijn verdwenen - denk b.v. recentelijk een BC Best - krijgen we meer aanmeldingen van buiten Oirschot.

Deze snelle groei kan niet zomaar opgevangen worden. Veel teams hebben intussen zoveel leden dat het voor competitie en/of training niet gewenst is dat er nog meer bij komen. De technische comissie, die beoordeelt óf en in welk team er plaats is voor nieuwe leden, heeft haar handen vol met aanvragen van geïnteresseerde basketballers. Natuurlijk bieden we graag een plek aan iedereen die wil basketballen maar omdat ons kader, trainers en coaches, volledig bezet is en vanwege de beperkte mogelijkheden tot zaalhuur,  is er nu bij diverse teams een (tijdelijke) ledenstop. We proberen dit zo goed mogelijk op te lossen maar aanmeldingen kunnen niet een-op-een geaccepteerd worden. Als je hier vragen over hebt stuur dan een bericht via het contactformulier.