2 wedstrijden voor U10 achter elkaar: winst én verlies

GEMENGD U10 VS BIKS SHOTS
Zondagochtend om 11.00 uur stonden de kinderen klaar om de strijd aan te gaan met koploper Biks Shots. Aangezien Lars geblesseerd was, Sophie andere verplichtingen had en Matthijs ziek was, moesten we met maar 6 spelers aantreden. Sommige spelers vonden dit niet fijn, omdat ze niet graag verliezen en maar heel weinig rust kregen. Maar wat bleek, er werd heel erg goed samengespeeld en spelers kregen steeds meer vertrouwen.

Er werd ook beter verdedigd in vergelijking met de eerdere wedstrijd tegen de koploper. Biks Shots is een zeer goede ploeg met talentjes die hele mooie lay-ups kunnen lopen. Maar wij hadden onze Bennet die maar liefst 5 doelpunten maakte. Het was dus duidelijk dat Bennet de topper van de wedstrijd werd, maar ook de andere spelers vochten als leeuwen. Er waren spelers bij die maar liefst zeven van de acht periodes gespeeld hebben, zo zie je dat de conditie ook steeds beter wordt. Amber, Mijke, Pim, Dave, Kamal en Bennet lieten veel strijdlust zien en maakten het vooral in de 2e helft Biks Shots moeilijk. De ruststand was 22-4. De eindstand werd 50-20.

GEMENGD U10 VS SCHIJNDEL
De dag voor deze wedstrijd gingen we nog strijdend ten onder in Hilvarenbeek en vandaag moest er weer in Schijndel gespeeld worden. Deze wedstrijd was op ons verzoek naar voren gezet.
Gelukkig was iedereen er weer en konden we met 9 spelers/speelsters naar Schijndel afreizen. Wederom veel ouders die hun kinderen kwamen aanmoedigen.

Oirschot ging fel van start en stond na 2 periodes al met 14-0 voor. Daarna bleef het lekker lopen, vooral in de aanval werden er mooie lay-ups gelopen. Kamal had er vandaag ook veel zin in en maakte mooie doelpunten. De rust stand was 26-4. Coach Iris gaf aan dat het heel fijn zou zijn wanneer iedereen zou scoren.

Na rust werd er ook teruggezakt naar de middellijn om de tegenstander te laten spelen. Er werd goed samengespeeld en dat leverde mooie kansen op. De meiden lieten zich deze wedstrijd goed zien, door fel te zijn en de ballen van de Schijndelse jongens af te pakken. Mijke was zeer goed op dreef. Ze scoorde maar liefst 5 doelpunten en verdedigde als een man. Ook Amber kreeg nog een paar kansen, maar helaas ging de bal er niet in.

Het was een leuke wedstrijd om te zien en je ziet duidelijk dat iedereen vooruit gaat. Door deze overwinning met maar liefst 51-12 lijkt de tweede plek binnen handbereik.

Op naar onze laatste wedstrijd van de 1e helft competitie tegen het Veghelse Attacus!