Biks Shots te sterk voor Oirschot gemengd onder de 10

Op zondag 11 november stond de wedstrijd tussen 2 teams die beide ongeslagen waren op het programma. Biks Shots uit Hilvarenbeek heeft een ploeg die al 2 jaar traint en dat was te zien. Het eerste kwart kwam Oirschot al snel met 2-19 achter. Vooral nummer 17 van Biks Shots scoorde erg veel. Gelukkig herstelde Oirschot zich in het 4e kwart en werd de ruststand bereikt van 12-41 voor Biks Shots.
In de rust werd duidelijk gemaakt dat er beter verdedigd moest worden. Scoren is erg leuk, maar verdedigen hoort er ook bij en is net zo belangrijk. Soms wordt dat nog eens vergeten en dat kwam deze wedstrijd duidelijk naar boven. Biks Shots gooide veel ballen over onze verdedigers heen, zodat ze zo naar de basket konden rennen en scoren.
In de tweede helft zagen we Matthijs en Bennet zeer goed en positief verdedigen. Het doel van de coach was om een score van 30 punten te halen, lukte bijna. De eindstand was 28-50 voor Biks Shots.
We hebben vandaag vooral in de tweede helft hard gewerkt tegen het sterke Biks Shots. Hopelijk kunnen we van deze wedstrijd leren en gaan we er de volgende wedstrijd tegen Springfield weer positief tegenaan.
De topper van deze week is Sophie geworden, die ondanks pijn aan haar vinger, door is gegaan met spelen.

Nicolette, coach