Dames 2 verslaat Kimbria D2

Na de verloren wedstrijden tegen Tantalus en Dames 1 waren de dames er op gebrand een goede wedstrijd neer te zetten. Met een derde plaats op de ranglijst trad Dames 2 thuis aan tegen de nummer 5 Kimbria.

Helaas waren Evelien Hermeling en Sheila Hamers niet aanwezig en kreeg Christine Kaandorp een kuitblessure tijdens de warming up. Gelukkig was Francis Donders gevraagd om mee te spelen en zo werd met 6 dames gestart aan de wedstrijd.

Iedereen begon scherp aan de wedstrijd en dit resulteerde in goed samenspel en mooie uitgespeelde aanvallen. Het eerste kwart werd dan ook afgesloten met een 21-7 voorprong. In het tweede kwart werd de lijn voortgezet en werden er mooie scores gemaakt door schoten van buitenaf en mooie inside acties. De russtand was 43-19.

In het derde kwart was het even zoeken geblazen, maar na een paar goede aanwijzingen van coach Tim Veldhuis, werden de goede opties gevonden in vrije schoten en backdoors. Door een goede verdediging kwam Kimbria niet in de wedstrijd. In het vierde kwart lieten de dames de teugels iets vieren en mocht Kimbria wat meer punten maken. Desalniettemin scoorde D2 ook gewoon de punten en werd deze aantrekkelijke wedstrijd afgesloten met een eindstand van 79-38.

Francis bedankt voor het meespelen.