Foutenlast en fast breaks in Limburg

Na een serie van 5 overwinningen vertrok Dames 1 zondagmiddag naar het zuidelijk gelegen Heerlen voor de 6e overwinning op rij. Tenminste daar ging het team voor, natuurlijk in het achterhoofd wetende dat dit een zeer moeilijke pot zou worden tegen een tegenstander die mogelijk kandidaat is voor het kampioenschap. Maar dat Dames 1 zich zomaar niet gewonnen zou geven was van begin af aan wel duidelijk.

Al in het eerste kwart ging de foutenlast ons tegenwerken. Toch wisten we de schade in het eerste kwart te beperken tot een 18 – 11 achterstand. Stilletjes aan wist Tracks uit te lopen naar een 34 – 21 tussenstand. De tweede helft werd over en weer gescoord, maar door flink wat fast breaks van Tracks, met Nina en Veerle op 5 fouten en Matia die niet voluit kon gaan met haar 4 fouten, ging uiteindelijk toch de overwinning naar Tracks.  Eindstand werd uiteindelijk 66 – 38.

Het is wel duidelijk dat Dames 1 niet onderschat moet worden; bij de thuiswedstrijd gaat het team gewoon weer voor de overwinning!