Kleine nederlaag voor sterk spelend XU 12

Zaterdag om 13.30 uur stond de uitwedstrijd tegen E.B.C.G. in Geldrop op het programma. Na een vertraging van een half uur konden we eindelijk beginnen aan deze wedstrijd.

Het werd in Geldrop van begin af aan een zéér spannende pot. Door de goede verdedigende rebounds van Mathijs en het pass-werk van Ruben konden we zelf beginnen aan de aanval. Jan Willem nam het initiatief in de aanval en zorgde voor de nodige punten. Ook Lars liet zich gelden en zette na een pass van Joel de ruststand op het bord: 16-13 voor E.B.C.G. Niet een erg groot verschil dus!

Ook na de rustpauze konden we het tempo van de wedstrijd goed vasthouden. Edgar zorgde voor de nodige steals, waardoor we veel balbezit kregen. De dames lieten zich niet uit het veld slaan ondanks dat er bij de tegenstander alleen maar jongens op het veld stonden. Als Sophie aan de bal was liet ze hem niet afpakken. En Anna zorgde voor de laatste score van de wedstrijd.

Helaas verloren, maar we hebben hard als team gewerkt. Prima gedaan! Als we blijven spelen met zoveel inzet als in deze wedstrijd zullen we zeker nog wedstrijden winnen.

Eindstand 30-36 voor E.B.C.G.
Ruben werd door zijn goed pass werk topper van de week