Oirschot U10 wint van EBCG

Na de spannende uitwedstrijd in Geldrop, weten we dat er ook thuis tegen EBCG hard gewerkt moest worden voor de winst. In de 1e periode tasten de teams even af en scoren beiden. Toch komt Oirschot op twee punten voorsprong: 6-4.

In de 2e periode scoort Oirschot veel, vooral uit veel fast breaks die erg goed worden gelopen. Amber passt de bal snel door en daardoor kunnen er veel layup’s gelopen worden. Zo komt Oirschot op een dikke voorsprong van 15-5.

In de 3e periode verslapt de oplettendheid even en maakt Oirschot weinig punten. Daardoor komt EBCG ver terug naar 16-13.

In de 4e periode zijn de teams weer aan elkaar gewaagd. Goed rebounds komen met name van Lars, Bennet en Dave. Na een tip van Matia, gaat het uitnemen van de bal bij Pim ook heel goed. Hij geeft erg strakke passes en zo komen we weer op een grotere voorsprong: 25 -17.

In de rust steekt het team de koppen bij elkaar voor een goed overleg. Er wordt gepraat over het stoppen van de fast breaks en het verdedigen van een snelle speler van EBCG.

Uitgerust en scherp begint Oirschot aan de 5e periode, maar het blijft spannend. Helaas krijgt Lars zijn 5e persoonlijke fout en moet daarmee het veld verlaten. Oirschot laat zich daardoor niet uit het veld slaan en toont vechtlust! Kamal vervangt Lars in het veld en doordat Sophie bijna letterlijk op de ballen duikt zorgt zij vaak voor een jump.

In de 6e periode pakt EBCG toch weer wat puntjes. Het is nu wel duidelijk dat die snelle speler van EBCG gestopt MOET worden. Mijke en Kamal nemen deze taak op zich en worden daarbij erg goed geholpen door Mathijs.

Zo wint Oirschot de 7e periode dik. EBCG scoorde niet meer, en Oirschot loopt verder uit naar 45 – 29. In de 8e periode speelt Dave extra in de plaats van Lars. Zo gooit Oirschot er toch nog een balletje in. Hoewel EBCG dit kwart wint, helpt het niet meer. Ook de winst voor deze wedstrijd is binnen: Oirschot kan trots zijn op een eindstand van 47-33!

Doordat hij met zijn inzet veel ballen uit de lucht plukte voor de rebound, is Dave de TOPPER VAN DE WEEK!