U10 wint van Rush

Oirschot u10 gaat op bezoek bij Rush. De thuiswestrijd tegen Rush was gewonnen en de tegenstanders waren toen goed bestudeerd. Nummer 35 is een snelle dame en nummer 38 een flinke vent die de rebound zo uit de lucht kon plukken.

Oirschot komt goed uit de startblokken. Gekleed in witte tenue’s met mooi geplakte paarse rugnummers.

Vele layup’s worden goed gelopen en ook van afstand valt af en toe het schot. De ruststand is 14 -20.

In de rust houden we even een peptalk. "Blijf goed tussen je man en de basket verdedigen. Gebruik vooral de bouncepass". Rush stond goed te verdedigen en hierdoor was het innemen van de bal niet altijd makkelijk.
Denk aan de training met de vakken.

Periode 5 is de allerbeste, maar daarna slaat de vermoeidheid toe. Periode 7 en 8 besluiten we om terug te zakken in verband met de conditie. Het wordt dan nog spannend. Rush weet steeds wat puntjes te pakken en Oirschot scoort nog maar een paar puntjes.

De coaches en supporters houden hun hart vast en de klok tikt langzaam weg en dan klinkt het eindsignaal. Oirschot U10 wint met 36-40

Topper van de wedstrijd: Mijke