U12 komt thuis uit in eerste werdstrijd tegen Vido

Op 20 januari om half 11 was het dan zo ver: onze U12 speelde de eerste wedstrijd. Veel zenuwen, ook bij mijzelf. Met 7 spelers begonnen wij de wedstrijd. Vido speelt al anderhalf jaar competitie dus dit kon nog moeilijk gaan worden. Maar U12 van Oirschot stelde zeker niet teleur. Ze werkten met z'n allen hard om de bal te krijgen en te kunnen scoren.

Er werd goed overgespeeld en Joël gaf goede bounce passes. Ruben kon ervoor zorgen dat de bal goed opgebracht werd! Het ging gelijk op in het begin van de wedstrijd, in de 3e en 4e periode hadden we een kleine terugvaller en scoorde Vido een aantal keer snel achter elkaar, door slordig overpassen en uitnemen. Toch wilde we allemaal dat het weer gelijk op ging dus dat betekende vechten voor de bal, dit lieten Edgar en Sophie heel goed zien. Edgar had vele steals en stopte telkens de man met de bal af bij de zijlijn. Maar wijzelf moest natuurlijk ook scoren, dit gebeurde door een paar snelle lay-ups van Lars en goed rebounds van Mathijs en Jan- Willem.

Op deze manier hadden wij de 7e periode gewonnen en werd het erg spannend de laatste periode. In de 1e minuut van de laatste periode scoorden we 3 keer snel achter elkaar, waardoor we voorstonden met 1 punt.
Dit moesten we natuurlijk vasthouden, dus iedereen werkte kei hard in de defence. Helaas kwam er mooi afstand schot van Vido die erin ging en ontstond er een beetje paniek bij het innemen van de bal, waardoor we in de handen van Vido paste en zo uiteindelijk verloren met 37-40.

Edgar was topper van de wedstrijd door zijn super goede defence! Nu op naar de 2e wedstrijd, volgende week thuis tegen Bladel.