U12 wint de uitwedstrijd tegen Vido

Na een spannende thuiswedstrijd tegen Vido waar we net verloren hadden met 1 puntje, vertreokken we met de instelling om te winnen richting Veldhoven. Edgar was afwezig en Jan-Willem niet helemaal fit en daarom mocht Matthijs vd Heuvel mee doen.

In de eerste periode konden we de basket maar moeilijk vinden, daarnaast had de jeugd last van de uitlijn, waardoor ze keer op keer buiten het veld liepen. In de derde periode hadden we eindelijk door hoe het veld in elkaar zat. Maar dat niet alleen, het full court verdedigen pakte ook erg goed uit. Toen we in deze flow zaten pakten wij in de 4e periode 14 punten en de tegenstanders 0.

Met tussenstand van 12-26 stonden wij er goed voor.

Maar zoals al een beetje te verwachten was begonnen we de 5e periode slecht, weer liepen we telkens buiten het veld en de tegenstander was veel sneller in hun aanval dan onze verdediging. In deze periode hadden wij ook niet gescoord helaas.

De 6e en 8e periode waren wel weer sterke periodes van ons met hoger scorend vermogen, maar ook de half court defence pakte goed uit. Hierdoor konden we beter schakelen.

In deze periodes speelde wij ook echt als een team, mooie passes en goede opties. Verder een sterke verdediging van onze invaller Mathijs van de Heuvel, maar ook Mathijs Toenders wist de tegenstanders keurig naar de zijlijn te sturen.

Iedereen werkte hard voor de punten.

Dit werd dan ook beloond met een mooie overwinning.
Eindstand: 30-52