Weert 2-U10-Oirschot U10

Vandaag de laatste keer dat we moesten afreizen naar Weert. De weg was bekend, de kleedkamers en de zaal ook. We gingen met 7 spelers/sters de strijd aan tegen Weert 2. Dit team is gelukkig een stuk minder dan Weert 1 en heeft ook wat kleinere spelers.
De wedstrijd begon heel goed voor Oirschot. De eerste periode sloten we af met een 8-10 voorsprong. De tweede periode bleven we lekker scoren en kwamen we heel mooi voor met 11-16. Helaas kreeg Kamal al snel 3 fouten en moest hij opletten dat hij niet voortijdig het veld moest verlaten. Het betekende dat hij geen risico's meer mocht nemen en dat ging ten koste van zijn spel. De derde periode scoorde Weert zoveel, dat we achter begonnen te komen. Ook in de 4e periode was Weert ons de baas. De ruststand was 31-24 in het voordeel van Weert. Natuurlijk een stand waar nog alles mee kan. Helaas konden we het goede spel van de eerste 2 periodes, waar we veel meer samen speelden, niet meer herhalen en verloren we uiteindelijk met 55-43. Helemaal geen slechte eindstand, want de vorige wedstrijd tegen Weert 2 hadden we met 30 punten verschil verloren. Maar omdat er meer in zat, waren de spelers, coach en ons trouw publiek toch wat teleurgesteld.
Dave werd topper van de wedstrijd, omdat hij ook zijn verdedigende taken op zich nam.
Volgende week de laatste wedstrijd tegen onze bekende biks shots.