Almonte U10-Oirschot U10

Met 8 spelers/sters gingen we de strijd aan tegen Almonte U10. Tjeu en Amber waren dit keer afwezig. We begonnen erg sterk met scores van Renske en Jort. Almonte was verrast, zij hadden namelijk de 1e wedstrijd erg ruim gewonnen van Vido. We merkten na het 1e kwart dat Almonte zeer trefzeker is en ook erg makkelijk de bal rondspeelt. Waar ze vooral goed in waren, was het verdedigen. Ze haalden veel ballen weg, als wij aan het dribbelen waren. Voor de rust scoorde Bas, en hadden we een ruststand van 36-6. We gebruikten de 10 minuten rust om wat energie terug te krijgen en even met de meegereisde ouders te kletsen. Want we waren wel erg onder de indruk van de tegenstanders. Ze waren allemaal wat sneller, fysieker en nog wat slimmer dan ons.
De tweede helft kregen we zeker kansen om te scoren, vooral het 7e en 8e kwart hadden we mooie lay-up's die er helaas niet in gingen. Verder had de moeder van Bas het erg druk met alle blessure gevallen. Er werd nogal gebotst en daar moeten we ook al aan wennen. De einduitslag werd 75-6 tegen een zeer goede ploeg. De kanjer van de week is Nadine die bleef lopen en zich niet echt stoorde aan de goede tegenstanders.
Woensdag weer goed trainen, het weekend rust en dan weer thuis tegen Vido. Ook deze ploeg is onbekend voor ons.

Groetjes Nicolette