BC Oirschot viert welverdiende thuisoverwinning op Aeternitas.

Na twee thuisnederlagen moest het er nu van komen, winnen tegen Aeternitas uit Stramproy. Het publiek en de heren van BC Oirschot 1 waren er klaar voor. Het vaandelteam was op volle oorlogssterkte incluis de teruggekeerde forward Jan van Laarhoven. De technische staf had gekozen om interim coach Janus van der Wal op de bank plaats te laten nemen. Gevolg was een positieve, maar ook kritische coaching vanaf de bank. Het eerste kwart was overtuigend voor de Oirschotse heren;  een voorsprong van 29-11. Het tweede kwart liepen de roodzwarten  uit naar een ruststand van 43-22. In het derde kwart bleek opnieuw dat Oirschot moeite heeft om uit pressing te scoren en de Limburgers kwamen terug tot 51-39. Hans van der Wiel, de meest ervaren speler van het team, stond op scherp met vier persoonlijke fouten, waarbij hij zelfs twee persoonlijke fouten maakte in 1 minuut tijd.  In het vierde kwart kon Oirschot de pressing beter pareren door de opgelegde strategie van de bovengenoemde Janus van der Wal. Door de bal continue rond te laten gaan, vloog de tijd in Oirschots voordeel voorbij ,  Was de sfeer op de tribune de laatste keer overweldigend, deze keer konden de mensen hun handen langdurig klappen  met deze verdiende overwinning van 69-57. Met een voldaan gevoel ging het publiek vanuit de Kemmer naar huis gaan. De komende week staat er een uitwedstrijd op het programma voor de heren.