Black-Eagles U10- Oirschot U10

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen het meisjesteam van Black-Eagles op het programma. De thuiswedstrijd hadden we ruim gewonnen met 49-4. We waren vandaag compleet, en de coach had een meisjesgroep en een jongensgroep gemaakt. Zo gingen we om en om spelen. De start was voor de meisjes, die begonnen erg bescheiden met 2-0. De spelers op de bank hadden de opdracht gekregen om bij te houden wie er scoorde. Dit met als doel om ervoor te zorgen dat iedereen ongeveer evenveel zou scoren.
Dit liep erg goed. Er waren zelfs aanvallen bij die zo lang duurde omdat iedereen de bal kreeg.
De rust stand was 0-26. In de rust kregen de Oirschot spelers de opdracht om bij elke score de base lijn aan te raken en de tegenstander pas weer opvangen als ze over de middenlijn komen. Zo hoopten we dat de tegenstander ook wat meer naar onze basket konden spelen. Het is namelijk van beide kanten niet leuk als er veel krachtsverschil is.
Na de rust scoorde Black Eagles gelukkig hun eerste doelpunt. Bij Oirschot bleven we heel goed overspelen. Nick mocht van de coach niet meer scoren, hij had er al 4 gemaakt. Hij volgde de opdracht prima uit, zelfs als hij vrij door kon lopen naar de basket, speelde hij weer af. Ook Amber zorgde ervoor dat andere kinderen bleven scoren.
De eindstand werd 2-46. Jort werd kanjer van de week. Hij heeft heel goed verdedigd, was fel en ook sociaal aan het spelen. Grote complimenten voor de U10, het is niet altijd leuk om zo'n wedstrijd te moeten spelen, maar ze hielden zich heel goed aan de opdrachten.

Groetjes Nicolette