Oirschot U10-Black Eagles 4

Vandaag stond de eerste competitie wedstrijd van de U10 op het programma. De kinderen hadden er erg veel zin in. Vorig jaar nog geoefend met peanuts toernooien, maar competitie is toch wel een ander verhaal. Helaas waren Amber en Bas afwezig. Met 8 spelers, waarvan 4 jongens en 4 meiden stonden we om 10.30 uur klaar voor de wedstrijd. Onze tegenstander was Black Eagles 4, die bestond alleen uit meisjes. Ook dit team had nog geen competitie ervaring.
We maakten een flitsende start, het eerste kwart werd afgesloten met een 10-0 stand in het voordeel van Oirschot. Al vrij snel stond Oirschot met 22-0 voor. Oirschot ging van tactiek veranderen en dat leidde gelukkig tot 2 scores van de tegenstander. Het terug zakken naar de basket, zorgde voor meer mogelijkheden van de tegenstander. De ruststand werd 28-4, waarbij alle Oirschot spelers gescoord hadden. Na 10 minuten ontspanning gingen we na de rust op dezelfde manier door. Heel veel overspel, waarbij Nick de topper was van het overspelen. Er werden veel duels uitgevochten met vooral onze favoriet: de bal uit de handen trekken van de tegenstander en dan zo snel mogelijk naar de basket. Zo werd er flink gescoord en was de einduitslag 49-4.

Anouk was de kanjer van de wedstrijd geworden. Ze had heel hard gewerkt, en geknokt voor elke bal. Ga zo door! Maar dat geldt voor heel het team.
Nog een groot compliment voor de scheidsrechters Debbie en Christine, die met veel plezier stonden te fluiten. En natuurlijk ook de complimenten voor onze tafelaars, de ouders van Tjeu en Nick.
Op naar de volgende wedstrijd tegen Almonte.

Groetjes Nicolette