U10-Attacus U10-2

Vandaag een nieuwe tegenstander voor ons, Attacus uit Veghel. Oirschot ging vandaag met 7 spelers, waarvan 4 meisjes de strijd aan tegen Attacus. En het werd een spannende wedstrijd. Het begin was voor Attacus, zij kwamen snel met 0-4 voor. Daarna herstelde Oirschot zich, maar de 1e periode was in het voordeel van Attacus (4-10). Bij Oirschot moesten we wennen aan de tegenstander en wisten we nog niet goed wie de snelste spelers waren. Ze hadden een heel snel meisje en een snel klein jongetje, en verder nog paar grote meiden. De ruststand was 14-18 in het voordeel van Attacus. Er kon nog van alles gebeuren, in deze gelijk opgaande wedstrijd. De 2e helft was zeker voor Oirschot, er werd goed overgespeeld, en snelle fastbreaks gelopen. De scheidsrechters Debbie en Martine hadden het zwaar, ze moesten flink op en neer lopen. Nick had veel rebounds en scoorden vaak dichtbij de basket. Jort was heel goed aan het pivoteren, en ook duidelijk aanwezig. Tjeu was fanatiek, hield het scoreboard steeds in de gaten, want hij wilde perse winnen. Renske liep steeds mee in de fast breaks en scoorde heel gemakkelijk. Amber sjouwde op en neer en was vooral de 2e helft heel effectief met haar lay-ups. Anouk speelde heel goed mee, en was prima aan het verdedigen.
Ymke was vandaag de kanjer van de wedstrijd. Ze liep heel hard, dribbelde veel naar de basket en scoorde ook wat mooie lay-ups.
De eindstand was 32-28 in het voordeel van Oirschot. Nog 2 competitie wedstrijden te gaan, en dan zit de 1e helft van de competitie er al weer op.

Groetjes Nicolette