BC Oirschot U10 – Almonte = 40-6

Vorig seizoen werd " onze" U10 nog door Almonte verslagen met ruime cijfers, maar vandaag was daar geen sprake van. Almonte kwam met een zeer gevarieerd team naar Oirschot toe, twee lange jongens waar sommige spelers toch letterlijk en figuurlijk tegenaan keken, maar ook met een spelertje die beduidend kleiner was dan onze spelers. Door gelijk in de eerste twee parten druk te zetten liepen we uit naar 18-0. We voelden al dat we deze wedstrijd niet zouden verliezen, dus hebben we zeer sportief teruggetrokken tot eigen helft en bij een score van ons moesten we terug rennen en de muur aanraken. De ruststand was 26-2 voor Oirschot. In de eerste helft viel op dat de tweede jaarsspelertjes: Bas van Riel, Menno Delfos, Ymke Nijhuis en Anouk Kolsters de eerste jaarsspelers goed lieten meespelen en dat iedereen voor elkaar wilden werken en dat iedereen actief mee deed met de wedstrijd. Voor de eerstejaars U10; Giel van de Sande, Mirthe van de Loo, Cas van Mierden, Vera van Rijt en Tijn van Asseldonk was dit de eerste officiële competitiewedstrijd, het leek wel of ze al jaren ervaring hadden op competitieniveau. Die ervaring hebben ze natuurlijk opgedaan tijdens de trainingen van Iris Wouters en Tanja van de Wiel op woensdag. Na de rust was het doel dat iedere speler een keer tot scoren zou komen, maar dat was helaas net niet gelukt. We zagen mooie lay ups van Giel, Anouk en Vera. Fast breaks van Ymke en Tijn en afstandsschoten van Menno en Cas. Topscorer was Bas die maar liefst 18 punten maakte (gelukkig konden we Bas afremmen anders waren het er misschien nog meer geworden en waren we de tel kwijt geweest), maar de topper van de wedstrijd was Mirthe van de Loo die erg goed luisterde naar de aanwijzingen zowel aanvallend als verdedigend en zelf ook erg knap scoorde. Mirthe zorgt komende wedstrijd voor iets lekkers in de koekjestrommel. We moeten de volgende wedstrijd naar Eindhoven om weer tegen Almonte te spelen. Aanvangstijd van deze wedstrijd is niet 12:30 uur, maar verschoven op verzoek van Almonte naar 14:30 uur.

Erik Nijhuis