BC Oirschot U10 – Gennep Cougars U10 = 69 – 9

Op de standenlijst stonden we een plaatsje hoger dan de poema's uit Gennep, dat kon weleens een leuke uitdagende wedstrijd worden! De eerste tweee periodes liepen we langzaam uit, maar speelden we nog niet goed. Een beetje rommelig maakten wij onze punten en werd er door Oirschot niet goed verdedigd. Tanja en ik hadden juist tegen het team gezegd dat de kanjer van de week degene zou zijn die het beste zou verdedigen. Naarmate de wedstrijd vorderde begonnen we steeds beter te spelen en dan met de nadruk op samenspelen. Hopelijk hebben de spelers gezien aan de tegenstander dat als je niet samenspeelt dat je dan misschien weleens een score maakt maar dat sommige spelers dan weinig plezier beleven aan de wedstrijd. Basketbal is een teamsport, je wint samen en je verliest samen! Ondertussen maakten wij de ene score na de andere en met de rust gingen we afspreken dat Vera van Rijt en Mirthe van de Loo (zij hadden nog niet gescoord) meer ballen zouden krijgen om te scoren. Giel van de Sande, Tijn van Asseldonk, Bas van Riel, Cas van Mierden, Anouk Kolsters, Ymke Nijhuis en Menno Delfos hadden al gescoord sommige spelers eenmaal en sommige spelers meerdere malen. In periode 5 was het gelijk raak: na een paar seconden maakte Vera haar score en Mirthe van de Loo scoorde gelijk driemaal. Iedereen had gescoord; het volgende doel was na een score onze baseline aanraken en minimaal driemaal overspelen om de score te maken. We maakten een paar hele mooie aanvallen, er was zelfs een aanval bij die niet zou misstaan in de NBA. Iedere speler was betrokken bij de aanval, zelfs de bank van de tegenstander gaf over deze aanval een groot compliment. Een genot om te zien. Nu moesten we nog een kanjer aanwijzen; we hadden gelet op verdedigen (met de voeten), maar natuurlijk ook op heel het spel. Menno Delfos werd de kanjer van de wedstrijd; Menno is eigenlijk heel het seizoen al bloedfanatiek en van grote waarde voor het team. Het mooie van Menno is dat hij steeds minder scores maakt, maar wel steeds meer overspeelt en daardoor een echte teamspeler die iedereen in zijn team wil hebben. Menno ga zo door en dat geldt natuurlijk ook voor de andere acht kanjers in ons team. Volgende week mogen we weer tegen de Gennepse bergleeuwen; we mogen de cougars niet onderschatten! Normaal bestaat het Gennepse team uit negen spelertjes, maar nu konden er 4 niet meedoen. We vertrekken volgende week zondag om 12 uur vanaf parkeerplaats St Joris, graag op tijd aanwezig zijn vanwege de lange reisafstand die we af moeten leggen!

Erik Nijhuis

De komende tijd komen er steeds meer kinderen trainen bij de U10 dus gaan onze tweedejaars U10 weleens een uitstapje maken naar de U12 om daar het nodige op te steken, maar ook om de trainingen van de U10 nog leuk en overzichtelijk te maken. Aanstaande woensdag gaan Bas van Riel en Menno Delfos trainen bij de U12, een leuke uitdaging voor beide heren. Zo gaan Anouk Kolsters en Ymke Nijhuis in de toekomst ook meetrainen bij de U12.