BC Oirschot U10 – OBC = 51-17

De vorige wedstrijd was een teleurstelling geworden, maar op zaterdag 7 februari lieten onze jongste spelertjes zien wat ze echt waard zijn. We moesten tegen Oss oftewel OBC. OBC was een beginnend team, met maar een paar spelertjes die al competitie ervaring hadden, maar die een paar snelle spelers in het midden hadden. Vanaf het begin zaten we er goed bovenop. We verdedigden erg goed en kwamen er goed uit door middel van fast breaks. Tijdens de laatste trainingen hebben Tanja en Iris ook de nadruk gelegd op de nieuwe spelregels, verdedigen en samenspelen. Dat was goed te zien in ons spel. Super gedaan, jongens en meiden! Het was een genot om te zien dat iedere speler en dan ook echt iedere speler inzet en ook plezier vertoonde in het spel. Er werd heel goed samengespeeld en jawel daardoor heeft IEDEREEN ook gescoord. We waren met zeven spelers waardoor sommige spelers maar liefst zes periodes moesten spelen. Het was leuk om te winnen, maar ik vond het nog leuker dat er zo goed werd samengespeeld. We zijn niet voor niets een teampje en dat hebben jullie goed laten zien. Tanja en ik hebben genoten aan de kant door de fast breaks, lay ups, man to man verdedigen en de ijver die Vera, Mirthe, Anouk, Ymke, Giel, Menno en Tijn lieten zien. Vera, Anouk en Tijn toonden aan dat het innemen van de bal een aanvallend wapen kan zijn waaruit gescoord kan worden. Aan Mirthe kon je zien hoeveel plezier je kunt hebben als je gescoord hebt (wat een sprongen maakte ze als ze gescoord had). Ymke en Menno lieten door fast breaks en lay ups zien hoe doeltreffend je dan kunt zijn. Giel was het scoren nog niet verleerd, koelbloedig als een echte killer maakte hij zijn punten. Tijn maakte gretig gebruik van zijn lengte onder de basket en scoorde ook zijn punten. Anouk en Ymke verdedigden erg goed op de nieuwe manier, het zijn meiden die gewend zijn om de bal uit de handen te trekken en dat met de nieuwe regel niet meer mogen. Menno, die heel vaak alleen naar de basket kon gaan en dan toch de bal overspeelde naar andere spelertjes verdient een groot compliment. Het was echt moeilijk om een topper aan te wijzen. Uiteindelijk is Ymke Nijhuis de kanjer van de week geworden; ze liep goede fast breaks, maakte veel lay ups (het scoren uit de lay ups kan wel beter!), verdedigen ging heel goed, speelde over naar andere spelertjes en toonde sportieve agressie ( ze had ook drie P's op haar naam staan). Ymke mag het shirt dragen bij de training en de trommel vullen met iets lekkers.
Naast de complimenten aan de spelertjes vind ik dat we dat ook aan de scheidsrechters moeten doen: Iris (zij viel in) en David. Zij legden keurig uit waarom ze floten en waren consequent in het fluiten. Hopelijk worden iedere wedstrijd zo geleid door de scheidsrechter.
De volgende wedstrijd is op 21 februari dan moeten we naar Uden om tegen de rode brigade van Rush te spelen. Dat zal een hele moeilijke klus worden. We vertrekken dan om 10 uur vanaf parkeerplaat St Joris.
Groetjes
Erik Nijhuis