BC Vido U10 – BC Oirschot U10

Op een zeer druilerige dag mochten we naar Veldhoven. We zouden met 8 spelertjes gaan, Mirthe had tenslotte afgezegd omdat ze een gezellig dagje Efteling had. Op het vaste vertrekpunt hadden we afgesproken zodat we om half drie konden vertrekken. De laatste uitwedstrijd misten we Tijn van Asseldonk, die bij de Kemmer stond i.p.v. bij St Joris en nu misten we Menno Delfos. Onderweg naar Veldhoven kregen we gelukkig de ouders van Menno aan de lijn zodat Menno alsnog vertrok richting het Veldhovense, Menno was de wedstrijd vergeten. Gelukkig maakte Menno het in de wedstrijd helemaal goed. Hij scoorde in totaal 10 punten, daarmee was hij de topscorer aan Oirschotse kant. We waren vandaag niet opgewassen tegen de jongens van Vido. In de thuiswedstrijd werd er vrij strak gefloten en daar was vandaag minder sprake van. Een hele jonge scheidsrechter moest de wedstrijd in zijn eentje fluiten, wat een hele moeilijke opgave is. Het verschil in uitslag had dan ook weinig te maken met de scheidsrechter, Vido was gewoon beter. De nummer acht van Vido, in mijn optiek het beste spelertje uit de competitie, maakte maar liefst 28 punten. Bij Vido spelen een aantal zeer grote jongens, maar door goed en kort verdedigen van Ymke Nijhuis en Anouk Kolsters kwamen juist die spelers minder aan bod in de wedstrijd. Zij verdienen dan ook grote complimenten door hun grote inzet en vastberadenheid. Zoals gezegd was Vido een maatje te groot, letterlijk en figuurlijk en dat is geen schande. De einduitslag was 56 voor het "groene" Vido tegen 18 voor het "zwarte" Oirschot. Naast de tien punten gemaakt door Menno, scoorden nog Cas van Mierden (erg goed gedaan vooral omdat opa en oma op de tribune zaten), Bas van Riel en Ymke Nijhuis. Giel van de Sande werd ook ruimschoots aangemoedigd door het publiek en vooral door de kennis van moeder. Tijn van Asseldonk voelde zich niet zo lekker, maar herstelde gelukkig na rust door weer het niveau te bereiken (waarvoor hij de vorige wedstrijd de topper van de week werd). Vera van Rijt deed goed haar best, moest even een traantje pinken doordat ze een vinger in haar oog kreeg (per ongeluk) en ook zij herstelde gelukkig weer snel zodat ze weer verder kon met de wedstrijd. De topper van de week was Anouk Kolsters, ze verdedigde lekker fel en had ook een aantal steals en fast breaks.