BV Rush Uden U10 – BC Oirschot U10 = 57-10

Wat ben je af en toe blij dat je coach, speler, trainer of ouder bent en verbonden bent met BC Oirschot. Wat heeft onze club sommige zaken toch goed geregeld als je dit vergelijkt met sommige verenigingen. Lees het verslag en je begrijpt waarom.....
We vertrokken op zaterdag 21 februari om 10 uur vanaf het parkeerplaats bij Sint Joris met de wetenschap dat we de drie musketiers ( Giel, Bas en Menno) zouden missen vanwege vakantieperikelen. We konden gelukkig Jort en Jarno inzetten, heel erg bedankt jongens! We vertrokken dus richting Uden en toen bleek dat Tijn zijn tas bij zijn vader in de auto had gelaten. Telefoneren, maar geen contact....wat nu. We zijn richting Best gegaan naar het huis van Tijn, maar helaas niemand aanwezig. Besloten om Tijn gewoon te laten basketballen met zijn gewone schoenen. Een kwartier later dan verwacht kwamen we aan bij sporthal De Stigt. Wat bleek er was een voetbalwedstrijd bezig. We moesten als team maar warmlopen in de kleedkamer en de gangen?
De wedstrijd begon een kwartier later, maar niet voordat de scheidsrechter kwam zeggen dat ze alleen ging fluiten en dat het al 4 jaar geleden was dat ze gefloten had. De nieuwe regels snel doorgenomen, dat leek me wel handig! Tweede opmerking was dat er één meisje ging tafelen (scorer en timer ineen). Er waren genoeg ouders van Rush, maar niemand die zich geroepen vond om mee te tafelen. Gelukkig waren de ouders van onze U10 wel bereid om het meisje mee te helpen, Connie (moeder van Mirthe) en Ingrid (moeder van Jort) bedankt hiervoor.
Hehe, eindelijk konden we beginnen met de wedstrijd. Het werd een eenrichtingsverkeer. Rush was gewoon te sterk. Gelukkig konden we nog 10 puntjes maken. Jarno, Ymke Nijhuis en de kanjer van de week Cas van Mierden wisten de bal in de basket te krijgen. Een wedstrijd, die we snel moeten vergeten! Onze spelertjes waren nogal in de war van het hele gebeuren. De scheidsrechter, het arme kind kon er weinig aan doen, floot voor bijna niets en als ze floot was het sprongbal die wel erg vaak in het rode voordeel was. Commentaar had geen zin, want de scheidsrechter probeerde echt haar best te doen maar zag het gewoon niet. Jammer dat het zo moest lopen. Nogmaals we mogen dan best trots zijn op de organisatie van onze club.
Volgende week moeten we tegen de koploper Attacus, die iedereen wegvaagt uit de competitie.......dat belooft een zeer zware wedstrijd te worden. We vertrekken 28 februari om 14:30 uur vanaf St Joris om om 15:30 uur te spelen in Veghel tegen de "blauwwitte bulldogs".

Groetjes

Erik Nijhuis