Dubbelverslag MU12

Black Eagles Mu 12-Oirschot Mu 12 en ook Oirschot Mu 12-Black-Eagles Mu 12

Op donderdag 26 maart om half 6 werd er gespeeld in Rosmalen. Dit op verzoek van Oirschot omdat 2 wedstrijden in een weekend wel erg veel is voor een klein team. Gelukkig was alles goed afgesproken en kon de wedstrijd gespeeld worden.
De eerste 3 periodes kwamen we niet los van de tegenstander, de stand was 6-6. Vanaf de 4e periode werd er beter gekeken naar vrije speelsters en scoorden we makkelijker. De ruststand was 8-15 in ons voordeel. De tweede helft probeerden we beter op fouten te letten, want inmiddels hadden 3 speelsters al 3 fouten. Dit komt normaal gesproken niet zo vaak voor, maar de scheidsrechters zagen veel en floten daar ook voor. Maar ook de tegenstander verzamelden fouten.
Na rust speelden we de wedstrijd goed uit, er werd prima overgespeeld en we hadden minder kansen nodig om te scoren.
De eindstand werd 18-39. Mijke werd de topper van de wedstrijd. Ze was een voorbeeld in de verdediging en ging de strijd weer flink aan.

Op zondag 29 maart om half elf werd er in Oirschot gespeeld. Dit werd een hele andere wedstrijd. Black Eagles had denk ik last van het vroege tijdstip (de klok was ook nog vooruit gezet), want ze waren niet zo fel als donderdag.
Oirschot stond na de 1e periode al met 10-0 voor, ook de tweede periode verliep voorspoedig (10-4). De ruststand was 30-6. In de eerste periodes was vooral Sophie Wouters op dreef. Maar liefst twee driepunters in 1 periode. Na de rust werd het verschil nog groter en gingen we terugzakken op eigen helft. Nu maakt dat met de nieuwe spelregel niet zoveel verschil uit, maar je doet het toch.
De tweede helft kwamen er mooie acties van alle speelsters. Vandaag scoorden alle speelsters en werden er veel fast breaks gelopen. Hier was vooral Demi bedreven in. Die scoorde er ook lustig op los, maar zag vooral ook andere speelsters vrij staan. Demi werd dan ook de topper van de wedstrijd.
De eindstand werd 64-11. Waarschijnlijk had Black Eagles echt een off day, want met zoveel verschil hadden ze nog niet verloren.
Volgende week een vrij paasweekend en dan op naar de laatste 4 wedstrijden van het seizoen.

Groetjes Nicolette