OBC U10 – BC Oirschot U10 = 26-42

Een beladen wedstrijd stond op het programma, we moesten naar Oss. OBC stond een plekje onder ons ( twee punten minder) dus was ons alles aan geleden om de wedstrijd tot een succes te maken. We gingen met zeven spelertjes naar sporthal "de Ruivert" (Giel en Bas hadden scoutingskamp), iedereen wist dat ze dus veel aan spelen toe zouden komen. De eerste drie periodes werd er erg slecht verdedigd door sommige van onze spelertjes (geen handen in de lucht, niet meelopen met de tegenstander of niet opletten), na een stemverheffing werd er beter gespeeld.

Cas van Mierden, Vera van Rijt, Anouk Kolsters en Tijn van Asseldonk lieten toen zien wat wij allang wisten en dat is dat zij ook kunnen verdedigen. We waren duidelijk sterker dan onze tegenstander, maar wij misten te vaak onder de basket (onrustig en ook te hard gooien tegen het bord). Menno Delfos en Ymke Nijhuis liepen erg veel fast breaks en dat leverde veel gevaar op, maar te weinig punten gezien het aantal kansen. OBC daarentegen leverde een puike prestatie door bijna iedere kans te verzilveren zodat de score gelijk op ging tot periode zes. In periode zeven werd er eindelijk afstand genomen door "onze" U10. In periode zeven en acht ging Ymke Nijhuis scoren, zij maakte maar liefst 17 punten in deze wedstrijd. De kanjer van de wedstrijd was Mirthe van de Loo; zij heeft de hele wedstrijd strijd geleverd en op de juiste moment de ploeg over het dode punt geholpen door te scoren. Mirthe, je hebt echt laten zien dat je dit seizoen met sprongen vooruit bent gegaan. Een verdiende kanjer van de week dus.

Erik