Oirschot MU 12 verslaat Barons verrassend

De eerste competitie wedstrijd voor de meiden onder de 12 was tegen Barons uit Breda. Deze zeer grote club was 2e geworden in dezelfde competitie als waar nu in gespeeld wordt. Oirschot was gewaarschuwd voor een sterke tegenstander.
Voor Demi was het vandaag haar eerste competitie wedstrijd. Ze speelde alsof ze al jaren speelt, gedurfd, gaan voor de bal en zeer snel. Oirschot verraste Barons met zeer goed samenspel. De ruststand was 14-20 in het voordeel van Oirschot. Sophie Wouters nam het team op sleeptouw. Zij scoorde achterelkaar 3 driepunters. Sinds deze competitie zijn er 3 nieuwe spelregels ingevoerd. De eerste spelregel is dat er binnen de bucket scoren 2 punten is, en daarbuiten zijn het 3 punten. Sophie maakte hier dankbaar gebruik van.
De 2e spelregels is dat als de tegenstander de bal in bezit krijgt bij de basket waar Oirschot moet scoren, Oirschot terug moet zakken naar de vrije worp lijn van de basket waar Oirschot moet scoren. Deze spelregel is soms tegen het instinct van de kinderen. Kinderen willen graag de bal hebben, en daar kan dat dus niet meer.
Barons is gewend om meteen terug te zakken naar de middellijn, dus had niet zoveel moeite met deze regel. De 3e spelregel: je moet bij je tegenstander blijven, maximaal 2 meter vanaf, is nog erg moeilijk voor dit team. Er zijn bepaalde spelers die toch wat gaan hangen om sterke aanvallers op te vangen. Hier zal nog hard op getraind moeten worden. Het is moeilijker iets af te leren, dan aan te leren.
De 2e helft werd vooral in de 7e en 8e periode erg spannend. Barons kwam terug, ze hadden een hele goede nummer 10 in de gelederen. Gelukkig nam ze haar lay-ups niet secuur en begon ze van veraf te schieten. Bij ons had iedereen inmiddels gescoord en werd er heel hard gewerkt. Er stond een team die heel graag wilde winnen. In de 1e competitie was er maar 1 overwinning behaald, dus ze roken de overwinning.
En die kwam er, de eindstand werd 35-44 voor Oirschot. Sophie Wouters werd verdiend topper van de week. Ze werkte erg hard en scoorde er lustig op los.
Na een heerlijke overwinningsdouche gingen onze meiden zeer enthousiast naar huis. Het was toch echt heel leuk om met meiden en tegen meiden te spelen. Op naar de volgende wedstrijd, nog 13 te gaan.

Gr. Nicolette