Oirschot U12-Schijndel U12

Vandaag weer een nieuwe tegenstander. We wisten van het toernooi van vorig jaar, dat dit een leuke tegenstander was, en waarschijnlijk ook wat gelijkwaardiger. We speelden met 9 spelers/sters, omdat Jort ziek was.
De eerste 3 periodes werd er om en om gescoord. De stand was toen 8-8. Er werd nog niet goed verdedigd en dit leidde vaak tot onnodige scores van de tegenstander. Schijndel had ook 3 meisjes in hun ploeg, en dat vonden onze 6 meiden natuurlijk erg leuk. De 4e periode was voor Sofie Verkooijen, zij scoorde maar liefst 3x achterelkaar. In de rust stonden we dan met 18-10 voor. Zou het dan vandaag er echt van komen, dat we onze eerste winstpartij gingen halen?
De 5e periode leek het er niet op, want Schijndel kwam terug tot 20-18. Maar gelukkig hadden we nog 3 zeer goede periodes. Vooral de laatste periode ging Nick helemaal los en scoorde maar liefst 4x. Hij ging nu rechtstreeks naar de basket en maakte zijn lay-up's mooi af. De eindstand werd zeer overtuigend 42-22 voor Oirschot. Het was een zeer leuke, sportieve wedstrijd met 2 topscheidsrechters, David en Tom goed gedaan!
Door goed samenspel en een fanatieke verdediging hebben we met zijn allen de overwinning binnen gehaald. Renske werd topper van de wedstrijd, zij heeft verdedigend haar mannetje (vrouwtje) gestaan. Publiek bedankt, voor jullie enthousiaste aanmoedigingen.

Gr. Nicolette