Schijndel U12-Oirschot U12

Zaterdag 20-12 om 18.15 uur moest er nog aangetreden worden tegen Schijndel. De wedstrijd thuis hadden we gewonnen, die pas beslist werd in de laatste periode. We hadden dit keer veel afzeggingen: Nick, Jens en Tjeu speelden niet mee. Het gevolg was dat we met onze 6 meiden en Jort speelden. Voor de meiden was het een goede oefening omdat ze in de 2e helft van de competitie als meidenteam gaan spelen. Voor Jort was het natuurlijk wel iets minder om met alleen onze meiden te spelen.
De tegenstander had ook een andere opstelling met veel spelers en dit keer maar 1 meisje. Het werd een hele leuke, spannende wedstrijd. De start was erg zwak, we stonden na de 1e periode met 8-0 achter. Er werd slecht verdedigd en veel ballen gingen door het midden. Schijndel had geen digitale klok en de tafel sloeg met een blokje voor de tijd. Dit was even wennen, gelukkig hadden wij Tjeu, die de stand bijhield.
De 3e en 4e periode was Oirschot veel feller in de verdediging, er werden veel duels gewonnen door de bal uit de handen van de tegenstander te trekken. Vooral de dames: Sophie W, Nadine en Mijke deden dit met veel plezier. Jort liet zich ook goed zien en ging deze duels ook aan. De ruststand was 14-14.
De 2e helft bleef spannend, fouten werden afgewisseld met hele leuke acties. Oirschot was op zijn sterkst als er goed werd overgespeeld, helaas dribbelden we ons te vaak vast. Ook hadden we last van grote spelers van Schijndel die ons opvingen in de bucket. Hier waren we wat bang voor en gingen we van ver schieten. Na een wat zwakkere 7e periode, stonden we met 26-22 achter. In de 8e periode had Sophie W een mooie steal en scoorde nog 2 x. De eindstand werd 26-26, een gelijkspel. Sommige spelers waren teleurgesteld, ze hadden zo graag willen winnen. Maar al met al een mooie, verdiende prestatie.
Sophie W werd topper van de wedstrijd. Ze was fel, scoorde maar liefst 4x en was fanatiek in de duels.
De U12 heeft deze competitie 4 punten behaald: gewonnen van Schijndel, gelijk spel tegen OBC en nog een gelijkspel tegen Schijndel. Een hele mooie prestatie in een competitie met zeer goede tegenstanders. Doordat het team 3 nieuwe aanwinsten heeft gekregen gaan we per half januari met 2 teams spelen: een meidenteam en een jongensteam.
Hele fijne feestdagen en tot in 2015!