BBC U12- BC Oirschot U12 = 38-42

Wedstrijd 3 oktober: BBC U12- BC Oirschot U12 = 38-42

Vorige week hebben we helaas verloren tegen Geldrop, wat zou deze wedstrijd ons gaan brengen? We gingen met 9 spelertjes op pad; twee spelers konden om verschillende redenen niet mee naar Valkenswaard. Voor de wedstrijd wisten de spelers, dat we voornamelijk gingen richten op verdedigen. We begonnen met de nieuwe yell: " we are black, we are white, we are Oirschots dynamite". De wedstrijd werd een echte "thriller" met alles er op en er aan. Menno Delfos, die 4 P's had ontvangen, Jort van de Wal die regelmatig op de grond lag, Tjeu Schoenmakers die een speler per ongeluk vloerde, Tim van Run die regelmatig de bal sloeg in plaats van te vangen, Bas van Riel die weer mooie lay ups liep, Ymke Nijhuis die als een terriër de bal van de tegenstander afpakte, Romy Cirillo die dribbelde al dan niet binnen de belijning, Daan van Diesen die moeite had met verdedigen omdat hij de training van afgelopen woensdag gemist had en Nick Geurds die het team op sleeptouw nam. We zagen veel dingen goed gaan; samenspel tussen sommige spelers gaat steeds beter, scoren goed gaat, betrokkenheid van iedereen maar vooral vrolijke gezichten na een zwaar bevochten overwinning. Verdedigend ging het in sommige periodes beter in vergelijking met de wedstrijd tegen EBCG goed, je kon zien dat er duidelijk geleerd was van de training van afgelopen woensdag. Gedurende de wedstrijd viel op dat in bepaalde periodes sommige spelers echt concentratieverlies hadden en ook conditiegebrek. Een mooie voorsprong van elf punten eind periode 6 werd een achterstand begin periode 8. In periode 8 liet Nick zijn klasse zien, hij heeft zoals eerder beschreven het team echt op sleeptouw genomen zowel verdedigend (hij verdedigde de lange jongen van BBC erg goed) als aanvallend (Nick maakte maar liefst 20 punten van de 42!!!). Nick, je was de absolute topper van de wedstrijd. Je mag woensdag het toppershirt aandoen en de volgende wedstrijd de trommel vullen met iets lekkers.
Leerpunten: verdedigen, conditie en tijdens de fastbreak rustig de lay up maken. We gaan hier op de training aanwerken.
Erik Nijhuis