BC Oirschot U12 – EBCG U12 = 26-44

Afgelopen woensdag hadden we super getraind. De vonken spatten van de training af, wat een inzet en wat een samenspel.....heerlijk om training te geven. Hadden we hoge verwachtingen (lees: te hoog). De eerste wedstrijd tegen de geelblauwen hadden we in Geldrop verloren, verdiend maar er was kans op revanche. In die wedstrijd viel toen op dat we slecht verdedigen en ook een slecht samenspel lieten zien. De afgelopen weken hebben we getraind op bounce pasen , slides, ruimte zoeken, opdribbelen, lay ups, verdedigen en we zagen progressie. Wat was het daardoor jammer dat we zo ontzettend slap aan de wedstrijd begonnen. We waren met tien spelertjes waardoor we een team A hadden met Tjeu, Jort, Indy, Menno en Tim en een team B met Romy, Ymke, Anouk, Nick en Bas. Het leek wel of we een gigantische terugslag hadden; verdedigen en samenspel de speerpunten waardoor het niet goed ging in de eerste wedstrijd kwamen nu weer de kop op zetten. Bij team A liet Menno zien hoe je moet verdedigen en dat je daardoor wel moet beschikken over een goede conditie (je moet op en neer rennen), het gevolg was dat bij iedere uitbraak van Geldrop het een groot gevaar was. Soms zelf vier van EBCG tegen Menno? Er werd verzaakt door de overige spelers terwijl ze het wel kunnen. Is er sprake van conditiegebrek? Bij team B ging het iets beter; EBCG heeft tegen dit team meer moeite met scoren, maar ook in dit team moet er beter worden overgespeeld; we zijn een team!!!. Waren er nog lichtpuntjes, natuurlijk.......een heleboel: team B heeft twee periodes van de vier periodes gewonnen, in periode zeven en acht lieten we zien dat we wel degelijk winnaarsmentaliteit hebben en waren we duidelijk beter dan EBCG, een paar mooie score van het team (Romy), Anouk die het op haar heupen had, fel verdedigen van Ymke, Anouk en Menno en goede scheidsrechters. We houden ons vast aan de laatste periodes waren we als team lieten zien dat we ook een goede inzet, mentaliteit, vechtlust en ook speelvreugde laten zien. Dat laatste vinden wij toch het belangrijkste...straal uit dat je basketbal leuk vindt. De komende trainingen gaan we toch specifieker trainen; we gaan spelertjes onderverdelen zodat bepaalde vaardigheden beter aangeleerd gaan worden. De topper van de wedstrijd werd Anouk. Ze werkte als een beer, vocht als een tijger en had de elegantie van een flamingo.

Erik Nijhuis