Black Shots U12 – BC Oirschot U12 = 13-60

De thuiswedstrijd hadden we met mooie cijfers gewonnen, maar toen hebben we het verschil in 3 periodes gemaakt........wat zou de wedstrijd nu brengen. Er was helaas geen sprake van een echte wedstrijd, we gingen rusten met een mega voorsprong van 0-35. Het zwarte team uit Helmond speelde de eerste 4 periodes niet samen terwijl onze ploeg (ditmaal in het roodspelend) elkaar juist erg goed vonden. Na de 5 minuten pauze kon gelukkig ook Helmond scoren. We waren de eerste 4 periodes goed, maar daarna begon de machine iets te haperen en werd het een eindstand van 13-60. Het viel erg op dat de meeste punten gemaakt werden door onze stoere meiden Ymke, Romy en Anouk. Zij namen meer dan de helft van de punten op zich. Bij de jongens maakten Bas, Jort en Menno de punten. De mooiste treffer kwam van Romy......Tim gooide vanaf onze eigen baseline zo de bal in de handen van Romy en zij maakte in éénbeweging een score daar kan geen fastbreak tegenop. De topper werd Jort, Jort was erg actief tijdens de wedstrijd (soms kan hij dromerig zijn, maar daar was tijdens de wedstrijd helemaal geen sprake van........goed gedaan, Jort!). De volgende wedstrijd moeten we tegen een voor ons nieuwe tegenstander Jumpers uit Venraij. De geelzwarte formatie uit het Limburgse peelland heeft al punten verzameld dus het kan best een moeilijke pot worden.

Erik Nijhuis