Bladel MU 14- Oirschot MU 14

De laatste wedstrijd van deze competitie tegen Bladel, het team wat dit jaar pas gestart is met basketballen. De thuiswedstrijd werd er ruim gewonnen met 69-8. Maar Bladel had de laatste 2 wedstrijden gewonnen, en begon steeds meer bij te leren. Dat merkten we vandaag, het verschil was minder. De eerste periode werd het 6-20 voor Oirschot. Bladel had maar 1 scheidsrechter en 1 tafelaar geleverd, dus ze hadden het druk. Deze wedstrijd hadden we versterking met Ymke van de U12. Ze scoorde maar liefst 3x en gaf ook nog een mooi een tweetje (voetbalterm) met haar grote zus Mijke. Gelukkig dit keer meer zusterliefde, dan de wedstrijd vorig jaar tegen Aeternitas.
De tweede periode werd er maar weinig gescoord, we misten enorm veel en ook het rebounden liet te wensen over.
In de rust de opdracht gegeven dat we echt met zijn allen full press moesten spelen, anders werkt het niet. Sophie Wouters was deze wedstrijd het goede voorbeeld van prima verdedigen. Ze had veel steals en trok heel veel ballen uit de handen van de Bladel speelsters. Daarom werd Sophie ook de topper van de wedstrijd.
In de laatste periode probeerden we te spelen op een manier dat iedereen in deze wedstrijd gescoord zou hebben. Er werd ook goed samengespeeld, helaas had Roos pech en scoorde niet. De rest van de speelsters had allemaal gescoord.
De eindstand werd 20-56 in het voordeel van Oirschot. Het was geen top wedstrijd, maar wel een wedstrijd met allemaal blije gezichten en heel veel publiek. Het Oirschots publiek was in de meerderheid.
Nu nog een toernooi in de kerstvakantie en dan pas weer wedstrijden in het weekend van 16/17 januari.
Hele fijne dagen en tot in 2016.

Gr. Nicolette