EBCG U12- BC Oirschot U12 = 41-26

Met in totaal elf spelertjes gingen we naar Geldrop. Het is een grote groep met spelers op beginnersniveau en spelers die al ervaring hebben. Indy Cirillo, Romy Cirillo en Daan van Diesen zijn de beginners. Anouk Kolsters, Ymke Nijhuis, Bas van Riel en Menno Delfos komen over van de U10. Tjeu Schoenmakers, Jort van de Wal en Nick Geurds zijn tweedejaars U12, de ervaren rotten van het stel. Tim van Run heeft een mooie transfer gemaakt van Best naar onze mooie club. De eerste periode stonden we voor met 2-9, kat in het bakkie zou je zeggen maar het goede samenspel in periode 1 hebben we in de periodes daarna niet meer gezien, helaas! Sommige spelertjes hebben duidelijk moeite met verdedigen (tussen man en basket gaan staan) en lopen een beetje verloren rond in de zaal. Andere spelers gaan voor eigen succes, wat het samenspel absoluut niet ten goede kwam. Een wedstrijd tegen een goede ploeg, fysiek sterk en alleen maar jongens! Een compliment aan de Geldropse arbitrage, die het fysieke spel van EBCG goed aanvoelde en daar ook voor floot en uitlegde. Uiteindelijk gingen we met een kleine achterstand rusten. Na de drinkpauze ging het niet meer, conditiegebrek bij sommige spelers brak BC Oirschot op. In periode 8 kwamen we nog sterk terug met een paar mooie flitsende aanvallen en scores. De topper van de week was Bas van Riel. Bas hoort eigenlijk nog U10 te spelen, maar hij was scorend erg sterk, maar ook verdedigend deed hij voortreffelijk werk. Bas, je mag de trommel gaan vullen.

Leerpunten: verdedigen, niet te veel dribbelen, overspelen en niet steeds van afstand driepunters proberen te gooien. We gaan hier op de training aanwerken.
Erik Nijhuis