Jumpers 76 BC Oirschot = 12-62

Vorige week moesten we al tegen de jumpers, nu weer. Het werd een goede wedstrijd waarbij vooral de complimenten naar de leiding ging. De scheidsrechter, hij floot alleen, had de leiding strak in handen en floot consequent en volgens de regels. Bij het begin hadden sommige spelers daar moeite mee, maar ik gelukkig niet. Er werd gefloten voor dragen van de bal, drie seconden in de bucket, lopen, second dribble.....perfect. Tijdens de training fluiten wij ook voor deze zaken, maar tijdens wedstrijden wordt hiervoor jammer genoeg te weinig voor gefloten. Een goede les voor sommige spelers omdat hoe ouder je wordt des te strenger er gefloten gaat worden. In de eerste periode stonden we achter met 6-4. In periode 2 konden we ons snel herstellen tot een stand van 6-17. In de periode die daarop volgden werd de eindstand 12-62. Een leuke tegenstander, met veel potentie, waar onze spelers leuk tegen gespeeld hebben. Een sportieve wedstrijd. De topper werd Daan. Tijdens de training heb ik met Daan gesproken dat hij zelf ook best wel mag dribbelen en scoren en dat deed hij gelukkig ook! Daan, je hebt het toppershirt verdiend! Je mag het shirt woensdag aandoen bij de training en de eerstvolgende wedstrijd de trommel vullen.

Erik Nijhuis