Kimbria MU 14-Oirschot MU 14

Wat hadden we veel supporters naar het verre Maastricht. Tijdens onze ouderavond vroegen sommige ouders zich af waarom we zo ver moesten voor een basketball wedstrijd. In de auto bekeken we het ook van de andere kant. Onze tegenstander Kimbria moet elke keer zo ver weg, en wij maar 1 keer. Gelukkig hadden we na de wedstrijd de MC Donalds in het vooruitzicht. Hier hadden de meiden erg veel zin in. De verwachting voor de wedstrijd was niet echt positief. Inmiddels hadden de meiden 3x achter elkaar verloren, en waren ze mentaal een beetje geknakt.
Deze wedstrijd kwam op het goede moment, want in de eerste periode ging Oirschot los. De meiden kwamen met 2-18 voor te staan. Het geloof kwam er weer in, en vooral door heel goed met zijn allen te verdedigen werd de voorsprong uitgebreid. De ruststand was 6-38 in ons voordeel. Er werd door iedereen gescoord, maar vooral Sofie V blonk uit door haar sterke schotjes rondom de basket. Demi was ook zeer goed op dreef, vooral in de verdediging stond ze haar mannetje. Mijke blonk uit in het maken van fouten, maar liefst 3 fouten produceerde ze. Maar de meiden waren ook fel in de verdediging, en dan mag dat ook. Na de rust gingen we op verzoek van de tegenstander half court press spelen. De tegenstander begon wat meer te scoren en wij zorgden er voor dat iedereen scoorden. De eindstand werd 18-72. Het was een leuke, sportieve wedstrijd waarbij Oirschot nu een keer de overwinning mocht pakken. Demi werd topper van de wedstrijd, dit vooral op verdedigend vlak.
We bedanken ons publiek: Antoine, Anita, Iris, Geertje, Rudi, oma van Renske, Iris, Harold en Lars. Wat een luxe dat zoveel supporters afreizen naar het verre Maastricht.
Volgende wedstrijd komt Kimbria naar ons toe. Dit kan weer een hele andere wedstrijd worden, Kimbria gaf aan dat ze deze wedstrijd hun beste speelsters hadden moeten afstaan aan de MU 16.

Gr. Nicolette