Kimbria MU 14-Oirschot MU 14

Voor ons een bekende tegenstander, en ook een bekende locatie om te spelen. Het is een uur rijden, maar dan heb je ook wat. Een leuke, spannende wedstrijd met een evt. beloning bij de MAC Donalds.
Kimbria was op super sterkte en dat hebben we geweten. We moesten hard werken om steeds de voorsprong te behouden. De eerste periode kwamen we met 4-11 voor te staan. De opdracht voor de meiden was dat ze deze wedstrijd goed moesten verdedigen, full court en man op man verdediging. Dus niet blijven hangen en zakken onder de basket. Hier werd hard aan gewerkt. Af en toe gingen we nog wel de fout in om de man met bal volop te verdedigen. Dat leidde tot wat onnodige scores. De 2e periode was een stuk minder. De ruststand was 13-19.
In de 2e helft roken de meiden een lekker ijsje van de MAC. Het verdedigen ging een stuk beter. Mijke pakte wat steals onder de basket, en zo kregen we wat meer lucht. Het werd een spannende 4e periode. Met 7 punten voorsprong kon er nog van alles gebeuren. De coach van Kimbria pakte 1,5 minuut voor tijd nog een time-out. Maar onze speelsters waren niet onder de indruk en eindigde de wedstrijd met 35-42.
Roos werd de topper van de wedstrijd. Ze verdedigde prima, kreeg veel kansen en scoorde ook nog!

Gr. de coach