Oirschot MU 14-Kimbria MU 14

Twee weken geleden moesten wij naar Maastricht toe en was het een vrij gemakkelijke wedstrijd. De tegenstander was niet compleet en er werd flink gewonnen. Kimbria kwam naar Oirschot afgereisd met een heel ander team, en dat maakte de wedstrijd een stuk spannender.
De eerste periode ging het qua scoren prima. Amber kwam vaak in de bucket vrij en er kwamen veel kansen. Helaas was er ook een nonchalantheid bij bepaalde speelsters. Vooral het niet afmaken van kansen en het niet opletten in de verdediging kwam er een ruststand van 22-17 op het scoreboard. Na onze ervaring tegen Aeternitas, waar we de 2e helft helemaal inzakten en met 4 punten verloren, was er een donderspeech nodig.
We starten zwak, waren even de weg kwijt, er kwam zelfs een eigen doelpunt. Kimbria naderden ons tot maar 2 punten. Gelukkig hervonden de speelsters zich. Door goed verdedigend werk van Nadine en Renske, veel steals van Sophie Wouters en mooie scores van Demi, Roos, Amber, Sofie en Mijke kwamen we tot een eindstand van 49-33. Het was geen goede wedstrijd, maar wel weer een wedstrijd waar we veel van geleerd hebben en met een leuke tegenstander.
Sophie Wouters werd de topper van de wedstrijd. Ze stond goed te verdedigen, had veel steals en was lekker fanatiek en uitgeslapen.

Volgend weekend hebben we 2 wedstrijden. Eerst gaan we naar Attacus, de bovenste in de competitie en op zondag spelen we tegen Bladel die onderaan staan.

Groetjes Nicolette