Oirschot U12 – Bronx Basketbal Club Valkenswaard = 45-17

De afgelopen weken hebben de spelers tijdens de trainingen laten zien wat ze waard zijn, helaas kwam het in de wedstrijden er niet helemaal uit.....dit was wat ik de vorige keer opgemerkt had. Afgelopen zondag was het dan eindelijk zo ver, wat speelden onze spelers goed. We waren met negen spelers, alle negen spelers lieten zien dat ze gretig waren en veel plezier hadden. Iedereen ging verdedigen, niemand verzaakte. Een groot genot om te zien. De uitwedstrijd was erg spannend we wonnen toen met maar vier puntjes verschil.......nu met maar liefst 28 punten verschil. Je bent als coach supertrots als je ziet dat deze negen spelers in de wedstrijd laten zien wat ze op training geleerd hebben. In en uit de bucket, breed maken, fast break, lay ups, driepunter, steals, met de voeten verdedigen, bounce passing (soms nog de hoge bal?), niet slaan naar de bal maar vangen.......een zeer groot compliment aan het team. Piet en ik waren dan ook zwaar aan het vergaderen wie we de topper zou moeten worden; iedereen had er namelijk recht op. Uiteindelijk is het Ymke Nijhuis geworden; ze verdedigde goed met haar voeten, ging steeds in en uit de bucket en maakte het spel breed en maakte ook acht punten. Opvallende zaken tijdens de wedstrijd: driepunter Cirillo, alle vrije worpen van Menno Delfos gingen er in, Jort van de Wal die keihard op en neer ging om aan te vallen en te verdedigen, Bas van Riel met zijn ouderwetse lay ups, Nick Geurds die het publiek vermaakte met NBA-tricks, Anouk die steeds blijft werken en Daan die liet zien dat hij een enorme progressie heeft geboekt. Je kunt aan Daan niet zien dat hij pas net begonnen is met basketballen, keigoed gedaan Daan echt hele grote complimenten. Helaas heeft net niet iedereen gescoord in de wedstrijd (een spelertje niet, volgende keer beter), maar we hebben alles gedaan om iedereen in het spel te betrekken. Het is fijn om te winnen, maar als je verliest met dezelfde instelling en enthousiasme dan is verliezen ook niet erg!
Wij zijn supertrots op jullie en ik denk de mensen op de tribune (wat was de tribune trouwens vol met mensen..........bijna alle stoelen bezet voor zaal C) genoten hebben van jullie plezier, samenspel en inzet.