Quo Vadis U12- BC Oirschot U12 = 30-109

Een wedstrijd waarbij getracht is om ook de tegenstander een leuke dag te bezorgen. Het jonge team uit Gemert was erg opgelaten, knap hoor want alle jongens van Quo Vadis hadden gescoord. Voor ons team was de opdracht om goed samen te spelen, minimaal drie keer overspelen, verdedigen vanaf de middellijn en daarna verdedigen vanaf vrije worplijn. In periode 7 en 8 mochten de spelers wel fast breaks lopen. Normaal proberen we altijd rekening te houden met onze spelertjes en hun specifieke kwaliteiten; vandaag hebben we gekeken naar het komende seizoen. We begonnen dus met onze stoere meiden (we hebben er vier namelijk Anouk, Indy, Ymke en Romy) aangevuld met "killer" Bas. Na 1 minuut en 20 seconden stond het al 0-10. We zijn toen meteen na iedere score de baseline aan te raken. In periode 2 lag de nadruk op onze toekomstige U14 ( Tim, Jort en Nick). Iedereen deed zijn/haar best om het leuk te maken en sportief. De verdedigende taken lieten we af en toe achterwege, wat niet erg was. Onze trouwe geld en shirtsponsor was er niet bij, maar hij heeft een belofte gedaan en dat waren Jort, Nick en Tim niet vergeten.......onder het motto geen kampioen, dan maar een barbecue probeerden ze de score op te voeren. Daan maakte een van de mooiste score en liep als een Lionel Messi zijn rondje. Ondertussen werden we van alle kanten gefotografeerd door een lieftallige dame,foto's zijn bedoeld voor onze website. Na afloop kregen we door Nick een hele mooie medaille; een verdiende prijs die Annet aangeschaft had. Ook al zijn we geen kampioen geworden; we hebben echt een hele mooie reeks neergezet. De felicitaties van ons team gaan dan ook uit naar Bronx Basketbalclub uit Valkenswaard. Een ploeg waar we in 2015/2016 vier spannende wedstrijden tegen gespeeld hebben. Een ploeg waar we hopelijk in de toekomst nog vaak tegen mogen spelen omdat het qua sterkte een vergelijkbaar team is. De topper van deze wedstrijd was Anouk. Anouk zat de afgelopen tijd in een dipje, maar nu was ze weer terug. Ze liet haar kracht en vooral haar glimlach zien. Dit was het dan weer voor dit seizoen, meiden en jongens ik heb van jullie genoten in de competitie. Wat zijn jullie gegroeid in het basketballen. Ik denk dat ik ook namens Tanja, Jan Willem en Piet mag spreken dat wij het een genot vonden om jullie te mogen trainen en coachen. Op 21 mei is er nog een toernooi, hopelijk schrijven nog een paar ploegen in en sluiten we het seizoen af met een barbecue.

Erik Nijhuis